Przykład zastosowania kalulatora TI-nspire CX do rozwiązania zadania problemowego

Joanna Powązka

Abstrakt


Artykuł opisuje propozycję dydaktyczną wykorzystania kalkulatora graficznego
TI-nspire CX firmy Texas Instrument do rozwiązania zadania problemowego.
Narzędzie to umożliwia uczniowi eksperymentowanie prowadzące do znalezienia
rozwiązania. Daje ono również nauczycielowi możliwość zdalnego kierowania
pracą ucznia.


An application of a TI-nspire CX calculator to solve a school problem


This article describes a didactic suggestion on as how to use a graphic
calculator TI-nspire CX of Texas Instruments in order to solve an open end
task. The usage of the device allows for experiments leading to the solution of
the posed problem. It gives also the teacher the opportunity to direct student
research remotely.


Bibliografia


J. Kozielecki, "Rozwiązywanie problemów", PZWS, Warszawa, 1969.

Z. Krygowska,"Zarys dydaktyki matematyki cz. 3", WSiP, Warszawa, 1977.

M. Kucio, T. Ratusiński, "Examples of using interactive new technologies for supplement lacks of students knowledge", Mathematics XVI, Scientific Issues Jan Długosz University in Częstochowa, Częstochowa, 2011, 313-320.

B. Kutzler, "The Algebraic Calculator as a Pedagogical school for Teaching Mathematics", IJCAME, 7(2000), 1, 5-23.

J. Major, M. Major, "Crushing of the task in mathematics education AT various educational levels", Acta Mathematica 15, FPV Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra, 2012, 89-94.

G. Polya, "Odkrycie matematyczne", WNT, Warszawa, 1975.

Z. Powązka, "Ein Beispiel für den Computergebrauch im Mathematikunterricht in der Grundschule in Polen", Schriftenreihe Didaktik der Mathematik Universität für Bildungswissenschaften in Klagenfurt 21, Computer - Mensch - Mathematik, Hölder - Pichler - Tempsky, Wiedeń, 1991, 207-210.

S. Turnau, "Wykłady o nauczaniu matematyki", PWN, Warszawa, 1990.

"Uniwersalny Słownik języka polskiego", PWN, Warszawa, 2003.


Pełny tekst: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
Ta praca dostępna jest na licencji Creative Commons Attribution 3.0 License.